söndag 2 november 2014

Veckan som gått

Förra veckan hade det varit ögoninflammation på dagis. Så veckan började med extremt svullna ögon på Ebbe. På tisdagen efter middagsvilan började dem även vara, så ingen förskola alls på hela veckan.

I tisdags på förmiddagen va jag och killarna hos en annan mamma ur Ebbes mammagrupp, hon har en son som är 1månad äldre än Ebbe och en dotter som är 1månad äldre än Isac. Så där va vi och rastade av oss, eftersom pappa C låg hemma och sov efter sin första jobbenatt. I måndags gick han alltså tillbaka till arbete efter 3månader hemma med mig och barna.

I Torsdags vart jag och Isac i Lund som jag nämnt tidigare. Och i går var jag och pojkarna på Ebbes förskola och testade lekplatsen där.  Fikade lite. Och hade en heldag. Pappa C arbetar ju förmiddagshelg. Och det känns lite gran att ha barna själv ska jag erkänna iallafall 12h passen.

Ska iallafall bli skönt när ögoninflammation lagt sig helt så vi kan träffa folk igen. Det har slutat vara nu så förhoppningsvis kan vi gå på öppna gruppen på måndag (öppna förskolan)

Isac testar storebrors sittdel, börjar bli nyfiken minsann  
På Halloween var Ebbe en Zombietiger, utan smink och allt. Perfekt med ögoninflammation 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar