torsdag 13 november 2014

4 månader sedan

Idag är det fyra månader sedan vi fick dig.

Fyra månader med nya upplevelser.

Det är ju så att mycket av det vi får uppleva nu som är tackvare Isacs gomspalt.  Många människor vi kommit i kontakt med, hade vi aldrig sökt tidigare. Det ger oss så mycket nytt och spännande.

Men hur är det egentligen. Det spelar nog igen roll hur ofta jag ställer mig själv den frågan. För faktum är att svaret sällan är det samma. Det är så många saker allt det här. Samtidigt som jag vet att om några år kommer det vara en liten knut på en lång tråd.
I kväll har jag googlat som vanligt..
Tittar på vuxna PRSbarn.. och de kommer knappt synas sen, men idag. Just nu är de så väldigt närvarande. En så stor del av allt. Samtidigt som vi försöker att låta livet vara precis som vanligt.

Första månaderna var mest varma och en lång frustration och rädsla. Besvikelse. Det var tungt, att säga något annat är förnekelse.

Den där känslan när vi fick Ebbe. Den, fast värre. Vi skulle inte bara lära känna ett nytt barn och få känslor för detta. Vi skulle också acceptera att vårat barn hade en missbildning.

Alla säger att få sitt barn är kärlek vid första ögonkastet.
Så var det aldrig för mig. Visst har jag tyckt om bägge pojkarna. Men det tog ett tag innan jag älskade dem. Och det är först nu som jag innerligt känner att jag saknar något när de är borta. Det tar tid att bygga en relation. Och alla de veckor jag grubblade på om det var något fel på mig. Nej de var det inte. Jag är inte född för att älska något jag inte känner. Men om jag älskar mina barn idag, ingen tvekan självklart. Men nu har de hunnit skänka mig både glädje och frustration.

Ännu ett rörigt känslosamt och stormigt inlägg. Det är mycket inom mig just nu. Det brukar gå ur mig vid träningen men nu sitter de som sten.

Försökte ringa ner till samordnaren i Malmö idag, hon är ledig tills på måndag..  tokigt länge tills vi får svar. Därav känslostorm.

Ett annat mantra som jag ofta intalar mig och som många ständigt försöker intala mig. "Allt har en mening och Isac valde oss för att vi skulle orka"

Just de nu har Isac ätit 90 ml av den nya ersättningen. De funkar bra. Hoppas jag.

Tänkte ev visa lite bilder på Isacs gom här om det finns intresse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar