torsdag 16 oktober 2014

Ur vardagen

Tanken är väl ändå att jag liksom ska lyckas blanda historik och nutid här...

Så jag tänkte börja med en helt vanlig dag för oss.
Idag fick vi en tacksam sovmorgon av pojkarna, 07.35 stod Ebbe vid sidan av vårans säng och sa "titta", en otrevlig doft når min näsa. Och med lycklig tonart säger jag rakt ut i luften "Men älskling du har ju bajsat" och således vaknar också pappa Christian.

Nu tänker ni är hon inte klok en bajsblöja är inget positivt men jo, har man en gnällig kille som varit förstoppad i ett par dagar är det precis det man längtar efter.

Upp och byta blöja, borsta tänder, klä och allt det där som skall göras och iväg cyklar pappa med storebror till dagis. Kaffet skall startas, brösten skall tömmas, mat i magen och i Isacs mage (han får jag väcka) och iväg går jag och Isac i en rask takt till gymmet. Han sover i vagnen och jag tränar innan vi åter traskar hem. Hemma arbetar pappa Christian och morfar med vedskjulet som skall byggas.

En dusch och mat i magen på Isac, Isac strular med matningen pga av förkylningen och vi får skicka pappa att hämta storebror då klockan inte är på våran sida. Ner med Isac i vagnen och ut för att möta pappa och storebror. Natta storebror i vagnen. Mat i mammas mage. Packa fixa förbereda och iväg med pojkarnas till församlingshemmet och syskonrytmik. Ebbe sov inte tillräckligt, dåligt humör. Kaos, rörigt ja ni vet så där det lätt blir med två småbarn och en förvirrad mamma. 

Hem och försöka lugna oss, ordna med kvällsrutiner. Pappa och Ebbe kvällsbadar, Isac somnar 18, Ebbe 19 och nu egentid för föräldrarna.

En helt vanlig dag, för så är det nu. Det är vardag, trodde jag aldrig för 3månader sedan.

Ebbe öppnade lådan, tog fram en bok, bäddade upp sängen och satte sig och läste en stund. Ett ovanligt ögonblick för en 22månaders kille som upptäcker världen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar