fredag 24 oktober 2014

I mörkret

Hela familjen sover. Isac åt vid 19 och har sovit sedan dess. Tufft att vara i simhallen. Själv vaknar jag utan barnens hjälp på natten. Häftigt att kroppen sköter sånt där själv. Att den lägger in att upp du måste pumpa.
När Isac kom lovade jag mig själv att stå ut i 3månader.
Men eftersom det faktiskt går så enkelt så har jag inte mage att neka honom bröstmjölken. Det räcker att jag pumpar var 6e timma och ändå har jag en rejäl över produktion. Jag har donerat till neonantal fram till Isac va 3månader och nu har jag fyllt egna frysen igen. Så jag fortsätta nog tills han är 6mån, sålänge det är enkelt. Får aldrig bli ett tvång.

Positiva saker med att flaskmata bröstmjölken.
1. Vi reglerar mängden mat och minskar således snutt-mys-tillfällena som saboterar sömnen.
2. Vi kan lämna honom hos andra anknytnings personer i våran närhet.
3. Pappa C får en tajtare relation i början
Med tanke på hur mycket jag älskar amning, är det en klapp på axeln att jag ändå lyckas hitta positiva saker med flaskan. Så säger iaf Carin på BVC så jag försätter intala mig det. Nej men jag har kommit att acceptera det faktum att vi aldrig kommer amma. Men jag har inte slutat sakna det.
I början
Tyckte jag de var tufft att se andra amma sina barn. Och så fick min syster sitt första barn. Något som fört oss närmare varandra. Åldersmässigt är det runt 10 år i mellan oss och vi har aldrig bott under samma tak. Varpå en livshändelse som att få barn för oss närmare än någonsin. Vilket är super mysigt och kul.
Så fick syster sitt barn tidigt, i början delade vi pumpningen. Men sakta började hon dela hur kusin V började blir bättre och bättre på amningen. Vilket är skit roligt missförstå mig inte. Men ofta blev jag även ledsen i bakhuvudet och kände uppgivenhet över att Isac aldrig skulle lära sig. Och självklart blir det mig syrran vänder sig emot då jag nyligen helammat storebror Ebbe. Och vid såna tillfällen gäller det att bita ihop och glädjas åt andra, speciellt åt sina syskon.
Som tur är gör det inte längre så där överdrivet ont att se någon amma i farten, det är mer det här ligga i sängen mysammandet som jag saknar.
Tur man kan mysa utan att amma 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar