måndag 29 december 2014

Sjukvårdsmåndag

Har man inget bättre för sig kan man ju alltid besöka 3 olika vårdenheten på en dag, det är kul.

Vi hade tid i morse till Carin på BVC. Carin känns som en stöttepelare i allt de här. Hon känner oss. Hon följde med på resan med Ebbe och nu med Isac. Hon är den enda som träffat Isac hela tiden.

Så hon vet ju våra prövningar som ingen annan.

Hon hade väntat på att jag skulle falla och det har jag gjort. Långt ner. Remiss till psykolog och sjukskrivning ville hon. Sjukskrivningen avböjde jag räcker att en av oss går hemma och mår dåligt i allt detta. Så kan den andra samla energi på jobb. Samla energi på jobb låter kanske som ett skämt men där är vi.

Sen åkte jag iaf vidare till tryggakliniken, de kolla mitt öra fortfarande inte läkt. Sen har jag fått en allergiskreaktion av medicinen så jag är röd som en hund. Fick piller emot de med. Känns som jag är värsta pillernarkomanen.

Hem och på med Ebbes overall för han och offar  ut på snöbus.

Och så in till neo - mottagningen.
Vi får behålla sonden. Tacksamt. Vill aldrig vara utan den igen.

En bild på den ena glädjen i livet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar