onsdag 19 april 2017

Vabruari never ending story

Så vart vi sjuka IGEN!

Isac, eller Ica, hostade sig genom hela tisdagen på förskolan. Pedagogerna stold i valet eller kvalet utifall de skulle ringa hem oss, valde att inte göra det då han ändå var aktiv och lek-glad.

Jag hade redan lagt in om ledigt på torsdagen så jag tänkte att vi likaväl kunde vabba onsdagen bara han och jag och kurera innan påsk.

Samma kväll början han kräkas, kaskader så som han gjorde när magen inte fungerade. Maken ringde jobbet utifall de var magsjuka och vi valde att stanna hemma alla fyra på torsdagen. Så hela påsken har bestått av sjukstuga.

Någon magsjuka var de då aldrig tal om, de va extremt mycket slem och andningsbesvär och så lite hög feber på det. Nu har både jag och maken också fått det hela. Frågan är när man då ska få vara frisk och hinna jobba?

Tydligen aldrig.

Hur som
Börjar jag fundera på hur vi ska hantera de bekymmer som uppstår när Isac blir dålig, vi vet ju egentligen ingenting om hur det ser ut därinne. Inte mer än att han sover betyligt mer än andra barn i hans ålder. Något vi alltid sett som tecken på hans svårigheter att andas. Samtidigt har vi alltid varit förskonade från de där extrema andningbesvär som många andra prs-barn har.

Jag tror att ett samtal med LKG-koordinatiorn Annika kan bli de vettigaste.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar